Facebook

3 de febr. 2007

cineNIC

Avui estava fent neteja i he trobat dues pel·lícules velles de supernic.

Encara recordo quan tenia uns 10 anys i els Reis em van deixar a casa els meus avis aquest aparell per veure unes pel·lícules animades molt rudimentàries però que es feien molt properes.

Els diumenges a la tarda posava música a un magnetòfon mentre projectava alguna pel·lícula a la meva germana. Jo anava girant la manovella al mateix temps anava fent les veus dels protagonistes. I quan ja les vam veure totes, vaig comprar paper de ceba i creava les meves pròpies històries.


Al 1931 va nèixer el Cine Nic, el primer proyector infantil d'imatges en moviment, patentat pels germans Nicolau (Barcelona). Va ser un gran èxit tant aquí com a França, Itàlia o Estats Units.

El Museu del Cinema de Girona conserva l'arxiu més gran referent a aquest aparell.

2 comentaris:

  1. Bona tarda:

    El meu fill de 8 anys està interessat en aquest projector infantil anomenat cineNIC. Voliem demanar-te si saps si hi han models disponibles i preus aproximats.
    Moltes Gràcies.

    ResponElimina
  2. Bones Teresa,

    hi ha la web oficial de cinenic http://www.cine-nic.com/

    i allà es pot comprar un model nou per 295€

    però regirant per internet pots trobar de segona mà, com a http://www.todocoleccion.net on hi ha tant màquines com pel·lícules, o ganga.es si en trobes de baratets i en bon estat ja m'ho diràs :-)

    ResponElimina