12 de maig 2014

Phil Gonzalez a Tarragona durant Tarraco Viva 2014

Quan creus que ja ho coneixes tot de la teva ciutat, et dones compte que sempre hi ha quelcom fascinant per descobrir al nostre voltant, ja sigui dels seus orígens, d’elements culturals actuals o inclús de la seva gastronomia.

Aquest cap de setmana el Toni i jo hem fet d'amfitrions, junt amb els mànagers d'IgersTGN ( Cecília Bofarull, Rosa Comes, Albert Anguera) d'en Phil Gonzalez, Fundador de les comunitats d'usuaris d'Instagram conegudes com Igers o Instagramers i de Kimberly Sunster, ma dreta de Phil portant molts aspectes importants de la seva organització.

També ens van acompanyar gent de Turisme, com el periodista Ivan Rodón i el fotògraf Curro Claver.

Moltes gràcies a Tarragona Turisme per aquesta oportunitat i iniciativa.

Dissabte 10

10:30
Ens vam reunir al passeig arqueològic amb Pat Antón, Consellera de Comerç i Turisme de l'Ajuntament de Tarragona i en Magí Seritjol, director del festival Tarraco Viva, on van donar la benvinguda al Phil i la Kim. i lis van fer una petita introducció de Tarragona i l'objectiu d'aquest festival.

11:00
Es va fer una pujada al campanar de la catedral, per a que poguessin veure tota Tarragona des del punt més alt de la ciutat. Aquesta pujada es va fer en dos torns d'instagramers. Argos Serveis Culturals, va fer als convidats una mica d'introducció d'aquest espai arquitectònic emblemàtic de la ciutat. Des de dalt tots ens vam meravellar de les vistes, encara que hagis pujat sempre et sorpren.

12:30
Al Cafè del Metropol, ens vam reunir amb tots els instagramers, on el Phil va parlar de la comunitat que va crear, els orígens, els entrebancs que va trobar pel camí, i les diferents iniciatives que han sorgit per difondre i promoure continguts dels propis usuaris d'instagram com igersgallery o igersacademy.

Va ser una estona molt interessant i alhora molt maca, per poder tornar a veure companys/amics i fer unes birres, gràcies a Estrella Damm, mentre parlavem del que més ens apassiona, Instagram :-)

14:30
A banda d'elements importants de la nostra història, també lis van fer guadir dels plaers de la nostra gastronomia.
Com durant el Tarraco Viva, diferents restaurants de la ciutat fan menús degustació amb ingredients que podiem trobar en aquella època Tarraco a Taula, vam anar a dinar a El Llagut (c. de Natzaret, 10) on ens vam poder llepar els dits.

18:00
Després de dinar, ens vam traslladar a Altafulla, perquè cal recordar que Tarraco Viva no només realitza actes a Tarragona ciutat, també a Altafulla, Constantí, Cambrils, Priorat i Salou.

Al Parc del Mar, vam presenciar l'espectacle "El Món dels gladiadors a l'Antiga Roma", a càrrec d' Instituto Ars Dimicandi (Itàlia). Una recreació de com éren realment les lluites, sense la parafernàlia que ens han venut a les pel·lícules de Hollywood.

20:30
De tornada a Tarragona, i aprofitant els darrers dies del Tarraco Tapes, vam anar a El Terrat, on vam degustar un menú de tapes molt creatiu i bo, sempre amb productes de la nostra zona i de gran qualitat.

22:00
Al Palau de Congressos, vam veure la recreació històrica "Augusto, el poder de la máscara" a càrrec de Projecte Phoneix (Tarragona).

On se'ns narra la vida d'Augusto amb una posada d'escena molt cuidada, amb gran quantitat de figurants, i una reproducció del Ara Pacis a tamany real espectacular. Tot per celebrar el bimil·lenari de la mort d'August, una figura clau en el desenvolupament de la ciutat de Tarragona, tot i que només visqué aquí dos anys, la influència de l’Imperi és evident en el nostre patrimoni.

Diumenge 11

Durant el matí vam fer un recorregut muntats en segway per poder admirar els llocs més bonics i representatius de Tarragona, Argos Serveis Culturals i Segway Tarragona, de la ma del guia Enric Llevat, que va mostrar als nostres convidats el balcó del Mediterrani, carrer Major, plaça del Fòrum, Catedral, Arquebisbat, a la plaça del Rei ens vam aturar una estona per veure la Jornada Castellera i així explicar una de les tradicions més emblemàtiques del nostre patrimoni cultural.

Després vam baixar pel fortí de la reina i platja del Miracle, per gaudir de la nostra façana litoral, fins arribar al Serrallo, el barri mariner de Tarragona, on vam acabar dinant al restaurant Balandra (c Pons d'Espinach, 18) i llepant-nos els dits amb tot el ens va preparar Xavi Veciana, a base de cuina mediterrània amb peix i marisc de les nostres costes.

Com podeu veure un cap de setmana molt intents, amb moltes rialles i nous amics, i esperem que s'hagin portat molt bona impressió de la nostra ciutat. Fins aviat! :-)